Seçimlerin yapıldığı mayıs ayında 521,3 milyon TL harcayan İletişim Başkanlığı’nınn geçen ay da 430,4 milyon TL harcadığı ortaya çıktı.
Maraş merkezli 6 Şubat tarihli depremlerin ardından insanlar henüz enkaz altındayken “asrın felaketi” propagandası ile iktidarın iletişim stratejisini yürüten İletişim Başkanlığı, son olarak seçim dönemindeki yüz milyonlarca liralık harcamalarıyla da gündeme gelmişti.
BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre seçimlerinin yapıldığı mayıs ayında 521,3 milyon TL harcayan İletişim Başkanlığı’nın geçen ay 430 milyon 399 bin TL harcadığı ortaya çıktı. Başkanlık, 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamaları kapsamında Saray etrafında bin 200 drone ile ışık gösterisi düzenlemişti.
EK BÜTÇEDE DE YER ALDI
2023 yılı için bir milyar 631 milyon TL olarak belirlenen bütçesi, temmuz ayında Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’ndan geçirilen ek bütçe ile 2 milyar 497 milyon TL’ye çıkarılan başkanlığın 8 aylık harcama toplamı ise kayıtlara, bir milyar 857 milyon TL olarak geçti. Genel bütçeli idarelerin harcama raporlarına göre başkanlığın 8 ayda yaptığı toplam harcamanın 12 aylık bütçesine oranı, yüzde 75 olarak hesaplandı.
İletişim Başkanlığı’nın mayıs ve ağustos ayları dışındaki ilk 8 aylık harcamaları ise şöyle:
– Ocak: 44,3 milyon TL
– Şubat: 188,8 milyon TL
– Mart: 130,9 milyon TL
– Nisan: 282,9 milyon TL
– Haziran: 125,7 milyon TL
– Temmuz: 133,2 milyon TL
0 Yorum Yapıldı